Colobot Wiki
Advertisement

Robot nurek (Subber)[]

Subber Photo&Logo

Robot nurek (Subber) i jego symbol.

Robot-amfibia na gąsienicach, wyposażony w zacisk chwytający. Jedyny robot zdolny do operacji podwodnych - z powodzeniem porusza się po dnie jezior i rzek.

Robot nurek, w przeciwieństwie od innych robotów transporterów, może podnosić przedmioty jedynie z ziemi. Nie jest więc możliwe podnoszenie za jego pomocą obiektów znajdujących się w innych robotach lub budynkach. Daje to ograniczony zakres możliwości transportowych robota i nie jest możliwe wyprodukowanie za jego pomocą takich obiektów, jak zwykłe bądź atomowe ogniwa elektryczne, gdyż budowle odpowiedzialne za wytwarzanie tych obiektów mają za wysoko usadowione podajniki na surowce. W efekcie jedynym praktycznym i w pełni zautomatyzowanym zastosowaniem tego robota jest kolekcjonowanie tytanu, gdyż konstrukcja huty przetapiającej rudę tytanu we w pełni użyteczne kostki tytanu umożliwia kładzenie obiektów wystarczająco nisko.

Przed zanurzeniem robota należy sprawdzić wskaźniki poziomu naładowania ogniwa elektrycznego, gdyż jego wymiana lub doładowanie pod wodą nie jest możliwe.

Występowanie w CoLoBoT[]

[w budowie]

Występowanie w CeeBot-A[]

[w budowie]

Występowanie w CeeBot-Teen[]

[w budowie]

Występowanie w CeeBot3[]

[w budowie]

Występowanie w CeeBot4[]

[w budowie]

Kategoria obiektu[]

Subber

Budowa[]

Jego budowa jest możliwa bez jakichkolwiek badań w centrum badawczym bądź laboratorium. Jednak aby odblokować tego robota i móc budować go w misjach swobodnych, gracz musi przejść misję 3.5 (Na Tropice - Czarna skrzynka), gdzie budowa tego robota będzie niezbędna do zakończenia tej misji.

Zasilanie[]

Charakterystyczne instrukcje[]

Do zaprogramowania wbudowanego zacisku chwytającego można używać instrukcji grab oraz drop.

Zobacz również[]